Polski Tabor Szynowy Wagon

Polski Tabor Szynowy – Wagon

Historia

Historia firmy przedstawiała się następująco

W 2004 roku ogłoszono kontrolowaną upadłość fabryki, co spowodowało poważne komplikacje związane z postawą właścicieli. W sporze interweniował m.in. ówczesny wicepremier Jerzy Hausner. Pomimo tych trudności zakład kontynuował swoją działalność i stopniowo odbudowywał swoją pozycję na rynku, dzięki stałym zamówieniom spółki PKP Cargo. W 2005 roku fabryka została sprzedana przedsiębiorstwu „Antra&quot” z Rudy Śląskiej i zmieniła nazwę na Europejskie Konsorcjum Kolejowe „Wagon”. W przypadku spółki „Forge & Parts”; nie przeprowadzono postępowania upadłościowego, a po likwidacji została sprzedana przedsiębiorstwu „Pantra” ze Stalowej Woli. Zarówno dawna „Fabryka WAGON”, jak i „Kuźnia Ostrów Wielkopolski” kontynuowały produkcję części, jednak pod innymi nazwami i w ramach nowych spółek. Na terenie dawnej fabryki wagonów znalazły swoją siedzibę różne instytucje i przedsiębiorstwa, takie jak Ośrodek Badań Psychologiczno-Psychiatrycznych, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi – wydział zamiejscowy w Ostrowie Wielkopolskim, Liceum Polsko-Kanadyjskie im. Aleksandra Grahama Bella, oraz Gimnazjum Polsko-Kanadyjskie. Ponadto Ośrodek Lecznictwa Kolejowego, który wcześniej działał przy fabryce, został przekształcony w niezależny od kolei Ośrodek Leczenia Kompleksowego POZ. W 2007 roku część terenów fabrycznych została włączona do podstrefy Kamiennogórskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.